Ondernemersprijzen

Er bestaan, naast prijzen in een bepaalde discipline, ook prijzen voor jonge ondernemers en ondernemende studenten. De meeste prijzen zijn niet alleen op de culturele sector gericht, maar je kunt wel in aanmerking komen.

Meedoen loont vaak ook als je geen geld wint, omdat je begeleiding en advies krijgt bij het opzetten van een bedrijfsplan, een netwerk opbouwt en publiciteit krijgt. Meestal kun je ook een geldprijs winnen om je idee uit te voeren of investeerders ontmoeten.  

  • Global Studentpreneur Awards (GSEA)
    Deze studentondernemersprijs is bedoeld voor bachelor- en masterstudenten die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel met hun bedrijf. Jaarlijks doen er vijftig ondernemende studenten mee met een zeer diverse achtergrond en uiteenlopende ondernemingen. Je krijgt de kans jouw business model te laten beoordelen door ondernemers en managers uit het bedrijfsleven. Daarnaast krijgen de deelnemers veel media-aandacht, netwerkmogelijkheden, kun je met jouw bedrijf in de landelijke competitie €10.000 winnen en doorstromen naar de internationale finale waar je $20.000 aan prijzengeld kunt winnen.

  • Creative Business Cup 
    De Creative Business Cup is een wereldwijde competitie voor ondernemers in de creatieve industrie. Doel van de competitie is de ondernemerskwaliteiten van creatieve ondernemers verbeteren. Er zijn workshops, pitches en je kunt een wereldwijd netwerk opbouwen. Er kunnen meerdere teams per land meedoen, maar alleen de nationale winnaar maakt kans op de titel van meest creatieve ondernemer van de wereld. De finale is in Kopenhagen. De voorrondes in Nederland worden georganiseerd door het Amsterdam Economic Board.

  • The Philips Innovation Award (PHIA)
    De Philips Innovation Award is de grootste studenten-ondernemersprijs van Nederland en helpt je om je idee om te zetten naar een businessplan in vier stappen: van idee via ontwikkeling en verfijning naar de finale fase. In alle vier de fases krijg je uitgebreide feedback van ondernemers en je kunt workshops, geldprijzen, vliegtickets en andere handige ondernemerszaken winnen.

  • Cultuurmarketing Awards
    Het doel van de Cultuurmarketing Awards is om succesvolle cases met vakgenoten te delen. Winnaars worden onderscheiden met een bijzondere sculptuur. De uitreiking van de Cultuurmarketing Awards is daarnaast een feestelijk en eervol moment. De Merk & Loyaliteit Award wordt uitgereikt aan een merkstrategiecase die bijdraagt aan de lange termijnontwikkeling van een cultureel merk en de Campagne Award gaat naar een effectieve, creatieve en innovatieve marketingcommunicatiecase. Daarnaast is er de nieuwe Young Talent Award voor een cultureel marketingtalent van 30 jaar of jonger. De vakjury is op zoek naar een jonge professional met visie op het vak die deze door een eigenzinnige en vernieuwende aanpak omgezet heeft naar resultaat.